باربری در جردن - اتوبار در جردن

باربری و حمل و نقل اسباب منزل و اداری و حمل وسائل سنگین در جردن ( آفریقا )

باربری در جردن - اتوبار در جردن

باربری و حمل و نقل اسباب منزل و اداری و حمل وسائل سنگین در جردن ( آفریقا )

برون سپاری اسباب کشی؛ از بسته بندی تا حمل


گفته اند اجاره نشین خوش نشین است، اما نگفته اند برای این خوش نشینی های هر ساله با یک خاور لوازم منزل و بسته بندی های عذاب آور این همه وسیله چه باید کرد؟ اسباب کشی های هر ساله که معمولابین تیر تا شهریور به اوج خود می رسد، همواره بلای جان مستاجران بوده و هست. همه چیز را هم که کنار بگذاریم، حتی فکر کردن به این که سالی یکبار تمام اسباب و اثاثیه منزل را ببندی و جابه جا کنی و داخل خانه ای جدید دوباره باز کنی، طاقت فرساست و نه تنها گاهی از حوصله خارج می شود، بلکه بدن درد های ناشی از جا به جایی ناشیانه اجسام سنگین یا آسیب رسیدن به کمر و دست و پا را هم به همراه دارد. همچنین دلهره صدمه دیدن اسباب هایی که برای خرید هر کدامشان این روزها باید مقدار زیادی هزینه کرد، همیشه با مستاجران است. دلهره ای که بیشتر اوقات بی دلیل هم نیست و حتی شاهدیم وسیله هایی که به تصور خودمان با دقت تمام بسته بندی کرده ایم، معیوب از داخل کارتن ها بیرون می آید.

    حالااین روزها با توجه به افزایش تعداد مستاجران و کاهش شرایط تمدید چند ساله خانه ها و در نتیجه افزایش میزان اسباب کشی های هر ساله، شرکت های بسته بندی وسایل منزل به کمک مستاجران شتافته اند و می گویند این کار را بر اساس متد روز جهان انجام می دهند و برخلاف مردم عادی که برای بسته بندی، فقط چند کارتن دارند و یک چسب و نهایتا مقداری روزنامه باطله، آنها از وسایل و روش هایی استفاده می کنند که برای ما آشنا نیست اما اطمینان آور است. شرکت های بسته بندی وسایل منزل، این روز ها به کمک مردم شتافته اند و صدالبته در قبال این خدمت، هزینه شایسته ای نیز دریافت می کنند. آنها معتقدند که در قبال بیمه و بسته بندی وسایل و تضمین آسیب نرسیدن به اسباب و اثاثیه و حمل و چیدمان مجدد وسایل بزرگ و برقی در منزل جدید، رقمی بین 700 هزار تا یک میلیون تومان دریافت می کنند، البته این رقم، به طور میانگین بیان شده و از شرکتی تا شرکت دیگر متفاوت است.


باربری در جردن ، اتوبار در جردن

    

    2 روز اسباب کشی، یک میلیون هزینه

    مسئول یکی از شرکت های بسته بندی تخصصی شمال شهر در مورد نحوه کار به «جام جم» می گوید که تمام لوازم منزل جمع آوری شده و با مشمای حباب بسته بندی می شود. لباس ها همگی در کاورهای مخصوص قرار داده شده و تخت و مبلمان و وسایل بزرگ و برقی نیز همگی باز شده و برای جلوگیری از بروز آسیب هنگام حمل و نقل با مشمای حباب بسته بندی می شود و در منزل جدید، مجدد نصب می شود. وی درباره هزینه ها می گوید که برای بسته بندی، رقم مشخصی وجود ندارد و برای تعیین آن پس از عقد قرارداد یک کارشناس از سوی شرکت برای تعیین هزینه ها و برآورد وسایل به منزل متقاضی مراجعه کرده و هزینه را با توجه به ابعاد منزل، تعداد وسایل، تعداد طبقات خانه فعلی و منزل جدید و همچنین داشتن آسانسور، برآورد کرده و اعلام می کند. با این حال قیمتی که برای بردن جهیزیه عروس که به فرض در طبقه دوم قرار دارد 700 هزار تومان است و قیمت بسته بندی اسباب و وسایل یک خانه 180 متری در طبقه ششم و حمل آن به یک خانه صد متری در طبقه سوم، یک میلیون یا کمی بیشتر خواهد بود و حدود دو روز نیز زمان خواهد برد.

    مسئول این شرکت در خصوص ضمانت آسیب نرسیدن به وسایل یا کم شدن از آن می گوید که این ضمانت از سوی شرکت در قرارداد قید خواهد شد و در صورت بروز خطا، به همان میزان از هزینه پرداختی کاسته می شود.

    وی استقبال مردم از این خدمات را بسیار خوب می داند و می گوید که در حالت معمول، روزی سه تا چهار تماس تلفنی یا حضوری خواهند داشت که ممکن است به عقد قرارداد منتهی شود، بخصوص در روزهای تابستان که بازار کار از همیشه گرم تر است.

    

    احتیاط شرط عقل است

    محبوبه، سی ودو ساله در گفت و گو با «جام جم» می گوید که تا یک ماه و نیم دیگر مجبور به نقل مکان و اجاره منزلی جدید است و قصد دارد امسال، برای یک بار شرکت های بسته بندی وسایل منزل را امتحان کند و ببیند نحوه کارشان چگونه است. وی می افزاید خودش و همسرش به این که از چند غریبه برای بسته بندی وسایل منزلشان استفاده کنند رضایت نداشته اند، اما آن قدر از یکی از اقوام شنیده اند که تصمیم گرفتند یک بار هم که شده امتحان کنند.

    مهسا، بیست و هفت ساله اما معتقد است هیچ کس به اندازه خود شخص برای وسایل خانه ارزش قائل نیست و دل نمی سوزاند! او به «جام جم» می گوید که از وقتی به یاد داشته کیفیت کار در زمینه حمل و نقل وسایل، سال به سال پایین تر آمده که بالاتر نرفته و گله می کند که بسیاری از اسباب هایش در این جا به جایی ها آسیب دیده است. روی همین اصل معتقد است که بسته بندی لوازم منزل هم نمی تواند کار چندان دقیق و تمیزی باشد و در هر صورت یک جای کار خواهد لنگید. به همین دلیل به خودش اطمینان بیشتری دارد و می گوید کارش را به دست کسی نمی سپارد.


اتوبار جردن ، باربری جردن


    رحمان سی و پنج ساله نیز درباره اطمینانش به این شرکت ها به «جام جم» می گوید: اوایل فکر می کردم فریب است، مثل خیلی از کلاهبرداری های دیگر، اما بعد دیدم کارشان قانونی است و خیلی ها هم انجام می دهند و ضرر هم نمی کنند. من هم اگر بودجه اش را داشته باشم، استفاده می کنم چون بهتر و اصولی تر از ما کار می کنند و حتی مبل ها را هم به شکل حرفه ای بسته بندی می کنند. او می گوید: با این حال چون احتیاط شرط عقل است، در تمام مراحل کار بهتر است صاحبخانه خودش حضور داشته باشد.

    سعید چهل ساله نیز معتقد است چه کسی بدش می آید بنشیند و وسایل خانه اش به بهترین نحو کارتن بندی شود، اما وقتی باید هزینه یک ماه کار یا حتی بیشتر از آن را برای این خدمات بپردازی ترجیح می دهی به جای نشستن و نگاه کردن، خودت وسایلت را جمع کنی. هزینه ها آن قدر گران است که نمی توان حرفی درباره اش زد.

    گفت وگو ها با افراد نشان می دهد اغلب افراد به استفاده از چنین خدماتی تمایل دارند، اما از عهده هزینه ها برنمی آیند و به نظرشان سنگین است. با این حال تجربه یک اسباب کشی راحت و حمل اثاثیه منزل بدون دغدغه، شاید بد نباشد.

    

اسباب کشی، فقط با یک چمدان!

اسباب کشی و رفتن به خانه ای جدید، اتفاقی است که خیلی از ما آن را در طول زندگی بارها تجربه کرده ومی کنیم و البته تعداد خیلی کمی از افراد هم هستند که آن را اتفاقی خوشایند و دوست داشتنی می دانند. هیچ فرقی هم نمی کند کسی که در حال اسباب کشی است در کدام نقطه دنیا به سر می برد، چون این کار در هر صورت دشوار است و مشکلات خاصی را برای اعضای خانواده درپی دارد.

آفتاب:اسباب کشی و رفتن به خانه ای جدید، اتفاقی است که خیلی از ما آن را در طول زندگی بارها تجربه کرده ومی کنیم و البته تعداد خیلی کمی از افراد هم هستند که آن را اتفاقی خوشایند و دوست داشتنی می دانند. هیچ فرقی هم نمی کند کسی که در حال اسباب کشی است در کدام نقطه دنیا به سر می برد، چون این کار در هر صورت دشوار است و مشکلات خاصی را برای اعضای خانواده درپی دارد.


باربری در جردن ، اتوبار در جردن


با وجود این، اسباب کشی کردن و رفتن به خانه ای دیگر در کشورهای مختلف به شیوه های متفاوتی انجام می شود و بر همین اساس ممکن است این کار در کشوری ساده تر از کشور دیگر باشد.



به عنوان نمونه، شاید برای ما خیلی عجیب به نظر برسد که خانواده ای تمام اسباب و اثاثشان را داخل یک چمدان جا بدهند و از خانه ای به خانه دیگر نقل مکان کنند.



دلیلش هم مشخص و البته تا حدی طبیعی است، چون ما همیشه عادت کرده ایم برای نقل مکان، کامیون های بزرگ و جاداری را ببینیم که پر از اسباب خانه است و داخل کوچه ها و خیابان ها می گردد تا به خانه جدید برسند.



یعنی وقتی حرف اسباب کشی می شود، فقط به این فکر می کنیم که چطور این همه وسیله را جمع کنیم، کجا آنها را جا بدهیم و چگونه آنها را به خانه جدید برسانیم؟!



برای همین هم اغلب از اسباب کشی می ترسیم و نگرانش هستیم و تا جایی که امکان داشته باشد، خانه و آپارتمان مان را عوض نمی کنیم.



در حالی که مردم بسیاری از کشورهای جهان و این طور که ما اسباب کشی می کنیم، در صدد جمع کردن لوازم خانه و جابه جایی نیستند.



بعضی ها اصلا اسباب کشی نمی کنند


در کشور ما تقریبا تمام افراد زمانی که می خواهند به خانه دیگری نقل مکان کنند، اسباب و لوازم خودشان را جمع می کنند و آنها را به خانه جدید می برند. در حالی که در بسیاری از کشورها، اسباب کشی به این شیوه انجام نمی شود و افراد می توانند خانه را همراه با تجهیزات و مبلمان کامل بخرند یا اجاره کنند.



در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی، مردم ترجیح می دهند خانه ای که برای خرید یا اجاره انتخاب می کنند مبله بوده و تمام امکانات لازم برای زندگی را داشته باشد. البته گروهی هم هستند که این شیوه را نمی پسندند و آنها نیز می توانند از میان خانه های معمولی که هیچ وسیله ای ندارد، یکی را انتخاب کنند.



کسانی که خانه های مبله را انتخاب می کنند برای تغییر مکان و اسباب کشی، کار دشواری در پیش ندارند. فقط کافی است وسایل شخصی و یادگاری های شان را جمع کنند، داخل چمدانی بچینند و راهی خانه جدیدشان شوند. علاوه بر راحت بودن کار اسباب کشی با تهیه آپارتمان های مبله، معمولا در هزینه ها و زمان هم صرفه جویی می شود و دیگر لازم نیست اعضای خانواده چند روز به دنبال خرید لوازم مورد نیازشان باشند و آنها را با مبلغی به نسبت سنگین تهیه کنند.



دردسر اسباب کشی یا لذت خرید


خیلی ها هم ترجیح می دهند خانه را به سلیقه خودشان طراحی کنند و دوست دارند چیدمان لوازم خانه مطابق میل آنها باشد. این افراد هم براحتی می توانند خانه های معمولی را انتخاب کنند؛ خانه هایی که مبلمان و تجهیزاتی ندارد و خالی است.



البته در صورتی که فرد تمایل داشته باشد می تواند خانه ای را انتخاب کند که لوازم اصلی آشپزخانه مانند گاز، یخچال و ماشین لباسشویی را دارد ولی خرید لوازم دیگر به عهده خودش است. آنهایی که طرفدار خریدن این نوع آپارتمانها هستند، معمولا می گویند خرید لوازم خانه کاری لذت بخش است و دوست دارند مطابق میل خودشان وسایل را بخرند.



همچنین گروهی هم هستند که دوست ندارند از لوازمی استفاده کنند که قبلا دیگران از آنها استفاده کرده اند و به همین دلیل ترجیح می دهند خانه ای مبله نشده را تهیه کنند. علاوه بر این، با خریدن خانه های بدون تجهیزات و لوازم، افراد دیگر نگران خراب شدن یا آسیب دیدن لوازم خانه هم نیستند. بنابراین گروهی هم هستند که با تمام زحمت ها و دردسرهای اسباب کشی، طرفدار خرید خانه های بدون اسباب و لوازم هستند.



خانه های گران تر، اسباب کشی راحت تر


مسلما تهیه خانه ای با تمام اسباب و لوازم موردنیاز هزینه بیشتری برای افراد دربردارد اما کسانی که طرفدار خرید این نوع خانه ها یا آپارتمان ها هستند، می گویند با کم شدن هزینه اسباب کشی و خرید لوازم، این مبلغ اضافی، جبران می شود.



گروهی از افراد نیز به خرید این آپارتمان ها و خانه ها روی می آورند و چنین فکر می کنند که تهیه خانه ای همراه با تمام وسایل ارزش پرداخت پول بیشتر را هم دارد. عده ای هم برخلاف این گروه، با تصور این که این نوع خانه ها بسیار گران تر از خانه های معمولی است، فقط به فکر خریدن یا اجاره کردن خانه ای بدون لوازم و مبلمان هستند.



اسباب کشی بدون اسباب اضافی


اسباب کشی فرصت خوبی است تا سروسامانی به لوازم خانه بدهیم و اسباب و لوازم غیرضروری و دست وپاگیر را کنار بگذاریم اما خیلی ها نمی دانند با این لوازم اضافی چه کار باید کرد؟ گروهی آنها را با خودشان به خانه جدید می برند و پس از این که دردسرهای جابه جایی را هم متحمل شدند، آنها را رد می کنند و عده ای هم در شلوغی خانه قدیمی این کار را انجام می دهند.



مردم آلمان اما شیوه جالبی دارند؛ آنها تمام وسایل غیرضروری و آنچه را که مورد استفاده شان قرار نمی گیرد، پشت در خانه های شان می گذارند تا هرکس به آنها نیاز دارد، بتواند آنها را بردارد یا شهرداری این کار را برای شان انجام دهد.



آلمانی ها هر وقت حس کنند اسباب و لوازم خانه شان غیرضروری است، آنها را پشت در خانه می گذارند ولی این کار در اسباب کشی های آنها بیشتر به چشم می خورد تا سبک تر و راحت تر به خانه جدید بروند.



خودتان اسباب کشی کنید


تا به حال فکر کرده اید خودتان سوار کامیونی شوید و اسباب و اثاثیه تان را به خانه جدید ببرید؟ یعنی بدون این که از راننده یا کارگر ی کمک بگیرید، خودتان کارهای حمل و نقل و جابه جایی را انجام دهید؟!



اگر فکر می کنید این کار غیرممکن است، شاید برایتان جالب باشد بدانید که در بعضی از کشورها، مردم می توانند خودشان کارهای مربوط به اسباب کشی را انجام دهند. برای این کار باید کامیونی متناسب با اسباب و لوازم شان کرایه و خودشان مسیر خانه قدیمی تا خانه جدید را طی کنند البته کسانی که از این شیوه استفاده می کنند، حتما باید از دوستان و آشنایان شان هم کمک بگیرند، چون مسلما جمع کردن لوازم خانه به تنهایی کار آسانی نخواهد بود.



بسیاری از افرادی که تنها زندگی می کنند یا اسباب زیادی ندارند و در عین حال هم نمی خواهند خانه ای مبله بخرند یا اجاره کنند از این شیوه برای اسباب کشی و نقل مکان به خانه جدیدشان استفاده می کنند که هزینه به نسبت کمتری دارد.


اتوبار جردن ، باربری جردن


شرکت هایی که جای شما اسباب کشی می کنند


در اغلب کشورهای اروپایی اگر قرار باشد کسی اسباب و لوازم خانه را هم با خودش به آپارتمان جدید ببرد، معمولا از شرکت هایی کمک می گیرد که کار بسته بندی و جابه جایی را برای مردم انجام می دهند. در این کشورها، شرکت هایی وجود دارد که در صورت تمایل صاحبخانه، کارگران آن تمام لوازم خانه را بسته بندی می کنند و همراه با کامیون به خانه جدید می فرستند البته اگر صاحب خانه از آنها بخواهد، کار چیدن لوازم در خانه جدید هم توسط آنها انجام می شود بنابراین تنها کاری که فرد صاحبخانه در این شرایط باید انجام دهد، کنترل کردن اسباب و لوازم است تا چیزی در خانه قدیمی جا نماند.



تغییر آدرس را باید اعلام کنید


ساکنان کشورهای اروپایی و آمریکا می دانند هنگام اسباب کشی، علاوه بر جمع کردن لوازم خانه و انتقال آنها به خانه جدید، کار مهم دیگری هم هست که حتما باید انجام شود.



در این کشورها، بسیار مهم است که تغییر آدرس و تغییر نام مالک خانه به موسسات و شرکت های مربوط اطلاع داده شود.



به عنوان نمونه تمام بانک هایی که فرد در آنها حساب دارد قبل از جابه جایی باید از تغییر آدرس او مطلع شوند. همچنین افراد باید با اداره برق تماس بگیرند و این موضوع را به آنها هم اطلاع دهند.



جالب است که تلفن، تلویزیون و اینترنت هم باید به آدرس جدید منتقل شود. بنابراین یکی از مهم ترین کارهایی که قبل از اسباب کشی و حین جمع کردن لوازم در این کشورها باید انجام شود، اطلاع دادن به موسسه ها و اداره های مختلف است.